Welcome to Salfawirda's blog.Follow me,or I will kill you.Haha! Just Kidding. Enjoy Yourself :)

Thursday, November 25, 2010

Ibarat Kacang Lupakan Kulit

wah, aku tlh berperibahasa arini.. masih bgus rupernyer bm aku ni.. hehe. oopss, tp bkn peribahasa yg aku nk ke tengahkan pd entry kali ini tetapi pd washing machine… eh, mengapa??? apa yg ade pd isu washing machine ni??

okay, mb korg pnh duk asrama kn?? so, kowg tau mcm mane rasenye kne bsuh bju pki tgn.. aku ni plak, ble msuk u brula ade pengalaman bsuh baju sendri pki tgn.. klu yg expert tu bsuh baju 1/2jam je.. aku ni smpi 1jam+++.. dok terkial2 dlm bilik air tu gosok bju… klu kain yg berat2 cm blanket, towel, cadar tu aku tgu 2 0r 3bln utk bwk balik bsuh pki washing machin kat uma.. aku blik, trus cmpk bju2 tu.. masuk sabun dll ag.. trus on.. 1jam kemudian, ciap! senang kn??

ble pndh uma sewa baru ni, aha! senang sket keje aku sbb tuan uma ade sediakan washing machine utk kteowg.. tetapi… washing machine tu…

Image(396)

tada!! washing machine semi-auto…

aku ni mmg la diibaratkan seperti kacang lupakan kulit sbb aku da xreti nk guna semi-auto ni… hihi.. almaklumlah, uma I pki full-auto.. (ayat cm brlagak! dush! dush! amik kau!)

mesin basuh baju

full-auto washing machine

mmg da lame gler aku xgne yg semi-auto tu.. mmg lgsung xingat.. ade gak gne tu pun mase aku kecik2 ag.. nsb bekla, k kina tlg ajar aku nk gne machine tu.. barula aku ingat sket2..

p/s: lps ni lebih kerapla aku bsuh baju.. almaklumla, hidup da sng.. seyes, aku mkin rajin+ske bsuh baju.. hehe

No comments: