Welcome to Salfawirda's blog.Follow me,or I will kill you.Haha! Just Kidding. Enjoy Yourself :)

Tuesday, April 12, 2011

Everything is Fake, but is TRUE..

okay guys.. mb korg da tau da psl2 brg2 fake yg smkin berleluase skunk.. sorry r.. aku lmbt update.. mood nk menghupdate semua2 ni ssh nk dtg.. (-_-“)

1st yg menakutkan ialah telur tiruan.. ya ampun! nmpk cm real tp sbnrnye fake.. pic ni ihsan dri Mr. Google utk membezakan yg mane real n yg mane fake…

telur tiruan

dlu ske sgt mkn telur.. skunk, cm was2 plak.. tp pihak jakim (yeke.. jakim?? biala)  da mengesahkan tidak ada telur tiruan di Malaysia ni… alhamdullilah…

next, yg heboh2 beras tiruan plak.. adoiyai.. xleh bla la skunk r.. ni pun hasil dri pengedar barang tiruan no 1 dunia, China..

beras

gmbr hiasan

kdg2 bahaya gak.. dlu ade kuar brite psl bayi mati minum susu tiruan China.. xserik2 ag ke rakyat China pas mcm2 kematian mkn or minum hasil fake ni…

psl telur aku xbrape sure bhn kimia ap yg dyeowg cmpur.. tp psl beras salah satu drp ingredient dye adalah plastik.. ye! anda smue xsalah dgr.. PLASTIK aku ulang k…

tah ape rase aku pun xtau… (-_-“) byr rm1juta pun aku ttp xnk rase…

p/s: hopefully, xde brg makanan tiruan yg terlepas ke negara kita..

2 comments:

BΛBYDIΣRΛツ said...

telur tiruan ? beras tiruan ? haiyoo ~ macam mane larh org bole buat tiruan barang makanan macam tuwh ? pelik jerw -.-

nur hafiza rahsid said...

kena hati2 sungguh la seh. kan kan