Welcome to Salfawirda's blog.Follow me,or I will kill you.Haha! Just Kidding. Enjoy Yourself :)

Saturday, May 25, 2013

All About Me–Keep Calm

assalamualaikum n hi peeps! what are you guys doing? im starving damn much rite now but tak ada selera nak makan.. even me fasting pun just buka puasa dgn nuggets n then sleep… *oke itu hal malam smlm..

what about today?? after get enuf sleep n sleep.. n skrg pun mula da nak lelap balik swaktu jejari runcing ni menaip… I decided nak update my blog yg da lama tak update ni…

what’s new about me? of course busy working la lately.. kluar seblum matahari meninggi n balik lps matahari tenggelam.. >< tp nak buat macam mana kan.. everything about rezeki…

so… tujuan me update ni… why?? why?? why??? just wanna release ap yang terbuku kat hati ini.. stress?? um yup! stress damn much! if my heart can talk… macam2 kata2 dia luahkan.. since tuan punya hati tak pandai nak luahkan perasaan…

some people say I always acting childish… but tats me… the real me… me doing something seriously when comes to works n family matters.. memang orang takkan nampak apa yang kita lakukan everytime… tu facts.. not only me… but everyone doing the same thing… tp sbnrnya priority orang lain aku letakkan trlebih dahulu sblm diri sndri… senang cter.. diri sndri tu last…

why am I looking macam tak amek pduli dalam smua hal??? itu smua salah! orang just nampak ap yang dyeowg nmpk pada mata kasar je.. dalam hati someone.. kita tahu ke?? betapa beratnya beban dan masalah yang someone tanggung… how good am I pretends me okay dalam smua hal???

sebab aku pegang pada satu.. dalam dunia ni.. smua masalah insyaAllah ad jalan penyelesaian… aku just act calm n keep thinking positive.. even aku penat n tired sekali pun… (except when im too stress) aku keep smiling… lately, aku kerja aku bukan tanggung beban n masalah aku sorang… tp berjuta2 rakyat lain aku pikul… kadang2 minda ni tak boleh nak proses segala masalah…

aku jarang nak kecoh-kecoh masalah aku.. masalah aku.. aku setel sndri.. for me… orang disekeliling tak mampu nak buat apa-apa dengan masalah kita.. kita sndiri yang kne handle masalah kita.. orang disekiling hanya mendengar… dan rasa simpati apa yang kita rasa.. tak gitu??

Photo0620

inilah mereka2 yang berusaha cuba nak selesaikan masalah rakyat di Malaysia.. ada mereka fikir balik tak masalah mereka2 yang ada kat sini???

aku learn how to control emotions.. we have to accept segala kemarahan orang lain walaupun kesilapan tu bukan salah kita.. ada dyeowg fikir time tu betapa sakitnya hati seseorang yang mendengar kata-kata kasar dari orang lain…

tat time aku fikir.. boleh ke hati aku jadik kuat nak lalui smua ni??? then, I ended crying after received segala caci maki n so on.. *senang cter every kata-kata cacian yg diterima la… tp me tak adala nanges depan orang… time tu still act calm la… kononnya tadi…

me lately changed a lil bit.. pendiam.. tak banyak cakap sebenarnya.. maybe da trlampau penat bercakap.. da tak larat da.. me macam da balik smula sikap me yang dulu2… kadang-kadang me choose to be silence..

Photo0617

ini me… pas jatuh sakit.. trlampau stress.. focus kat lips yang pucat tu.. nampak mcm me have difficult time lately…

okay… last paragraph.. me missing someone so badly… n will keep missing him…

Photo0621

incik boyfie from the back.. pic curi2 cam biasa.. sorry for everything…

-wassalam-

No comments: